tisdag 1 mars 2011

Hey guy's!

Jag har vaknat och jag överlevede gårdagen! Jag trodde jag aldrig skulle bli bätttre! Jag känner fortfarande av det idag, men det är bara att bita ihop för idag är det vägning som gäller! JA! Jag är något fruktansvärt nervös! Vi var på en buffé och där jag släppte loss totalt, jag tog till och med tårta.. Den var inte ens god så jag hade klarat mig utan den.. Så jag är orolig hur vågen kommer visa. JAG VET! Jag säger så varje gång, men jag är osäker varje gång för jag vågar inte lita på att det funkar för då blir jag inte så jävla besviken när det visar plus. Jag vågar inte ha för stora förhoppningar på något. Då blir jag inte besviken. Eller ja, inte LIKA besviken. När jag gick på gymnasiet så hade jag ett ämne som heter "Hälsopedagogik" och jag och den läraren kom inte sådär jätte bra överrens bara för att han uppmanade oss HELA TIDEN att drömma och hoppas men jag menar att gör man det hela tiden, blir man bara besviken så det är ju bra att ha det på rimlig nivå. då gör det inte lika ont när allt skiter sig.

Nu börjar jag tänka på min gymnasietid. Jag saknar de första åren, men det tredje var egentligen en katastrof.. Jag mådde inte bra över huvudtaget och naturligtvis gick det ut över skolan. Jag tror jag tillbringade mer tid hos kuratorn än vad jag gjorde på lektionerna. Fast sen fick jag en punkt då allt vände och då träffade jag baby, jag började sköta skolan mer och mer och jag mådde bättre och bättre. En vändpunkt var även när det kom ett brev från csn som sa att om inte jag börjar skärpa mig kan jag glömma mina pengar. Jag kände att jag behövde ta hjälp av mina föräldrar för jag skulle inte klara det annars.. Så jag visade lappen för dem och den uppståndelsen som blev fick mig att börja gå i skolan igen.

Och nu är jag här.. Mina drömmar att bli kurator sprack ju, annars hade jag haft världens chans om jag inte sumpat allt i trean men men.. Jag får skylla mig själv! Fast förskolelärare är inte så pjåkigt det heller, det kom ju liksom på andra plats :) Så nu har jag ca. 3 år kvar på min utbildning och jag längtar tills jag kommer ut i arbetslivet! :)

Oj, vad lång inlägget blev men men det får kompensera det korta igår :) Jag vill avsluta med att skriva att jag älskar mig baby mer än något annat! Och jag är så glad över att du finns! KYSS PÅ DIG! och puss på er andra! :) Ha det gott!

Inga kommentarer: