torsdag 17 mars 2011

Längtan!

Nu så ligger jag i sängen och kan äntligen andas ut och skriva ett inlägg! Vilken dag, urk! Upp tidigt, helst så ska man ju dra sig lite extra länge i sängen när man redan har bråttom! Men det gick, missade iofs den bussen som jag egentligen velat ta, men man kan inte alltid få som man vill, eller hur? :) Men väl påväg till skolan åker bussen alltid förbi Landvetter och idag kändes det alldels extra mycket, jag vet inte vad det var som gjorde det hela så speciellt men klockan sju på morgonen, lyften ett plan och kör förbi solen eller vad man ska säga och det kändes precis som ja, dom ska verkligen på solsemester och vilken fruktansvärd längtan jag fick till hösten, till Rhodos, till ytterligare några kilon lättare (förhoppnings vis) till skööna dagar i solen! Åååå jag vill att det ska vara höst nu, NU MED EN GÅNG!

Men nu byter vi samtalsämne, haha! Idag har jag haft en dag med fullt upp, tyvärr är inte dagen över utan det är tvätt dag idag, så lite tvätt hänger på tork, två maskiner är igång och lakanen ligger i torktumlaren. Jag har haft redovisning idag i skolan, och han var skit nöjd (tror jag skrev det tidigare iofs..?) men det känns bra! Sen var det till att springa till bussen för att slippa vänta i en halvtimma :) Så det blev till att äta lunch vid ett och springa ner till tvättstugan och sätta fart! :) Jag hoppas allt hinner torka så vi slipper att ha kläder i hela lägenheten som ska torka! :(

Jag ska hinna städa i ordning idag också, så att jag bara kan ta mitt pickochpack och bege mig när jag vaknat :) ååå, helg, jag gillar helger! ;) I morgon blir det familjens egna variant av halv åtta hos mig, och först ut är mammiiii! :) Spännande att se! :D Men nu ska jag dra damsugan övergolvet super snabbt sen ska jag hämta lite tvätt och hänga upp, säkert inget ni intresserar er av! haha PUSS! /Fms

1 kommentar:

Lotta, mamma till Lucas. sa...

Hej fin blogg!
Vi kanske kan ta följe via BL?
Hoppas du får en härlig dag! =)